Alla inlägg den 12 juli 2015

Av milla Cerne - 12 juli 2015 18:30

I det här inlägget tänkte jag berätta vad jag och de flästa andra tittar efter när vi vill hitta nya intressanta Bloggar. Tänkte att det kunde vara bra för de som läser min blogg och vill starta en egen.
1. Skriv så alla förstår.
Det kanske kommer nya läsare som inte vet något om dig. Om du ska skriva ett inlägg som handlar om något inte alla läsare vet om, så kan du alltid börja med ett "Som jag skrev tidigare så..." Eller ett "som ni vet så..."
2. Skriv långa inlägg.
Det är inte intressant att läsa ett inlägg på tre meningar. Om du har mycket att säga, skriv det då inte kortfattat. Om du inte har så mycket att säga, dra ut på texten så gott det går.
3. Var dig själv.
Försök inte att härma de stora bloggarna. Det blir aldrig bra. Om någon läser din blogg och tycker att du t.ex härmar Blondinbella så kan de ju lika gärna läsa hennes blogg istället.
4. Skriv läsligt.
Nu menar jag inte att du ska skriva med en snygg handstil. Det är ju svårt att skriva fult på datorn haha. Jag menar att ingen orkar gå in och kolla på en blogg full av särskrivningar och stavfel. I slutändan kan det faktiskt vara svårt att läsa. Använd inte heller för mycket förkortningar som t.ex pga, mkt eller o istället för och. Kontrolera alltid vad du har skrivit innan du publicerar.
5. Mycket bilder.
Det kanske låter tjatigt eftersom alla säger det, men inga bilder ingen blogg. Läsarna vill gärna veta hur du ser ut och hur ditt liv ser ut i bilder. Bloggen blir så mycket roligare med bilder.
6. Uppdatera ofta.
Det här kanske också låter tjatigt men en blogg känns inte levande om bloggaren inte uppdaterar varje dag. Jag föredrar också kvantitet före kvalitet. Självklart så är det roligare med bra inlägg men jag går hellre in på en blogg som spottar ur sig flera inlägg varje dag.
Vill ni att jag ska göra en nummer 2? Kommentera vad ni tycker.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards